استعلام شرکتهای ثبت شده

ثبت دادمهر - استعلام شرکتهای ثبت شده

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه استعلام نام و برند شرکت

در این مطلب شما را با نحوه استعلام شرکتهای ثبت شده آشنا خواهیم نمود. منبع استعلام نام شرکت های ثبت شده، سامانه شخصیت های حقوقی کشور به نشانی ilenc.ssaa.ir است. استعلام شرکت حقوقی نیز از همین طریق انجام می پذیرد.

نحوه جست و جو در سامانه شخصیت های حقوقی کشور

استعلام کد اقتصادی شرکت

کد اقتصادی شرکتهای تجاری، عددی ۱۲ رقمی است که سازمان امور مالیاتی آن را صادر می‌کند. برای استعلام کد اقتصادی شرکت، باید به سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به نشانی evat.ir مراجعه نمود.

برای دسترسی به این اطلاعات، علاوه بر نام دقیق شخصیت حقوقی، به شماره ملی متقاضی نیز احتیاج است. شرکت هایی که قصد عقد قراردادهای دولتی یا حضور در مناقصات و مزایدات را دارند، پیش از هر اقدامی باید به این سامانه مراجعه و پس از احراز هویت، کد اقتصادی خود را دریافت نمایند.

استعلام شناسه ملی شرکت

شناسه ملی، کدی ۱۱ رقمی است که به شرکتهای ثبت‌ شده اختصاص پیدا می‌کند. شماره ثبت، مربوط به اداره صادرکننده آن در استان و شهری مشخص است.

شناسه ملی، هویت منحصر به‌ فرد شرکت در سطح کشور است. تمام اشخاص حقوقی در ایران موظف به ارائه این شناسه در تمام اسناد و آگهی‌های خود هستند. برای استعلام شناسه ملی شرکت، باید به سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی به نشانی ilenc.ssaa.ir مراجعه کرد.

استعلام وجود شرکت

برای استعلام شرکتهای ثبت‌شده در ایران، علاوه بر سامانه استعلام شرکت ثبت ‌شده، می‌توان به سایت روزنامه رسمی نیز مراجعه نمود. تاسیس شرکتها و موسسات غیرتجاری و هر نوع تغییری در آنها باید در روزنامه رسمی آگهی شوند. برای جست‌وجو در این آگهی ‌ها باید به نشانی rrk.ir مراجعه نمود.

توجه داشته باشید که ممکن است که شرکت یا موسسه‌ ای در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد اما هنوز آگهی آن در روزنامه رسمی کشور چاپ نشده باشد.

اطلاعات بدست آمده از استعلام شرکتهای ثبت شده:

استعلام موسسات ثبت شده

برای استعلام موسسات (از جمله استعلام موسسه حقوقی) و اطمینان از مجاز بودن فعالیت‌ آنها، باید سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور را به نشانی ilenc.ssaa.ir مشاهده کنید. این اطلاعات عبارت‌اند از:

سایت های معتبر جهت استعلام شرکتهای ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام