سامانه تعیین نام شرکت

ثبت دادمهر - سامانه تعیین نام شرکت

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه مشاوره و ثبت نام شرکتها

ازجمله مهم‌ترین گام‌هایی که مؤسسان باید بردارند، انتخاب نام مناسب است. پس از انتخاب نام، با ورود به سامانه تعیین نام شرکت درخواست تائید نام را برای ادارۀ مربوطه ارسال می‌نمایم. نکته مهم: سامانۀ تعیین نام شرکت بخشی مجزا از سامانه ثبت شرکت‌ها نیست. زیرا تمامی درخواست ثبت شرکت یک‌جا به کارشناس ارسال می‌شود. بخش تائید نام و بررسی آن یکی از مراحل ثبت شرکت است. در نتیجه سامانۀ ثبت‌نام شرکت همان سامانه ثبت شرکت است.

شرکت‌ها (اشخاص حقوقی) همانند اشخاص حقیقی باید بهترین و مناسب‌ترین نام را داشته باشند. همان‌گونه در انتخاب نام برای شخص حقیقی نام دختر را برای یک پسر انتخاب نمی‌کنیم، در شرکت‌ها (اشخاص حقوقی) نیز نام شرکت را باید متناسب با معیارهای مختلفی انتخاب نمود.

بر اساس نوع شرکت:

مثلاً برای شرکت‌های تضامنی، باید نام یکی از شرکا نیز ذکر گردد. مانند شرکت حمل نوید بار افشاری و شرکا.

بر اساس موضوع شرکت:

مثلاً برای یک شرکت که کار گردشگری انجام می‌دهد، نام الی گشت را انتخاب نمایند.

بر اساس بازار هدف:

مثلاً اگر بازار هدف ترکیه است، بهتر است یک نام ترکی اصیل ایرانی داشته باشد. البته این موضوع برای شرکت‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل امکان‌پذیر است.

بر اساس سلیقه مؤسسان:

مطابقت کامل با قوانین و مقررات مربوط به تعیین نام شرکت

آدرس سامانه تعیین نام شرکت

 https://irsherkat.ssaa.ir/Design/EstablishmentRequest/Index.aspx

نشانی فوق برای سایت ثبت شرکت‌ها است. متقاضی ثبت شرکت باید برای ثبت شرکت اطلاعات خود را از طریق این سامانه ارسال نماید. کلیه اطلاعات لازم، اعم از اظهارنامه‌ها و تعیین سهم در این سامانه همراه با اسامی پیشنهادی ارسال می‌شود. وضعیتی که در سامانه تعبیه شده است، امکان ارسال پنج نام پیشنهادی را برای ما ایجاد کرده است.

در گام دوم پس از ارسال اطلاعات متقاضی ثبت لازم است نام پیشنهادی ارسال گردد. در همان مرحله اگر نام‌های شما نیازمند مجوز باشد و مجوز را اخذ نموده باشید، باید اطلاعات مجوز را وارد نمایید. لازم به ذکر است مدرک مستند مجوز نام شرکت را باید همراه سایر مدارک به‌صورت فیزیکی پس از تائید در سامانه ارسال گردد. حضور مشاوران حقوقی ثبت شرکت در این مرحله برای شما ضروری است. زیرا علاوه بر اینکه شما را در انتخاب نام مناسب راهنمایی می‌کنند، امور ثبت حضوری و غیرحضوری را به نتیجه می‌رسانند.

موارد ممنوعه برای انتخاب نام پیشنهادی

موارد ممنوعه برای انتخاب نام پیشنهادی

در حالت عادی زمانی که نامه‌های پیشنهادی ما ارسال می‌شود:

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام