روزنامه رسمی ثبت علامت تجاری

ثبت دادمهر - روزنامه رسمی ثبت علامت تجاری

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت علامت تجاری

یکی از مهم‌ترین هدف‌های ثبت علامت تجاری آن است که مالکیت آن را قانونی کسب نماییم. مانند مالکیت یک ملک که باوجود سند رسمی هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از مالکیت ما خارج کند. فرآیند ثبت برند نیز به صورتی است که نهایتاً سند مالکیت برند را در اختیار ما قرار می‌دهد. ادارۀ ثبت مالکیت معنوی زمانی این سند را در اختیار ما قرار خواهد داد که تشخیص دهد واقعاً حق داریم.

روزنامه رسمی ثبت علامت تجاری چیست؟

روزنامه رسمی چیست و چه کارایی دارد؟ هر شخصی که فرایند ثبت علامت تجاری را طی می‌کند، قطعاً با روزنامه رسمی روبرو خواهد بود. زیرا در ثبت علامت تجاری، نیاز به انتشار دو نوبت روزنامه رسمی است. بخشی از هزینه‌های جاری ثبت برند شامل روزنامۀ آن می‌شود. در پاسخ به اینکه «ضرورت روزنامه رسمی چیست؟» باید گفت: برای این است که ثبت این برند با حق شخص دیگر تعارض نداشته باشد. علاوه بر بررسی کارشناس، با روزنامه رسمی اعلان عمومی شده تا اگر شخصی بر این برند ادعایی دارد مطلع شود تا برای دفاع از حق خود به ادارۀ ثبت مراجعه نماید.

ثبت‌نام در روزنامه رسمی چگونه انجام می‌شود؟

برای اینکه ثبت‌نام در روزنامه رسمی انجام پذیرد، باید به سایت روزنامۀ رسمی کشور مراجعه نمایید. با درج اطلاعات شخصی و همچنین آدرس الکترونیکی خود می‌توانید اکانت شخصی بسازید. از این طریق هزینۀ روزنامه رسمی خود را به‌راحتی پرداخت کنید. البته ثبت‌نام در روزنامۀ رسمی صرفاً برای پرداخت هزینه نیست؛ بلکه شما می‌توانید اشتراک مربوط به آن روزنامه را دریافت نمایید. از طرف دیگر روزنامه‌هایی که هزینۀ آن را پرداخت نموده‌اید نیز در فضای شخصی شما قابل‌دسترسی است. علاوه بر داشتن نسخه فیزیکی، حتماً نسخه الکترونیک روزنامه رسمی خود را داشته باشید. برای تشخیص اینکه واقعاً حق داریم، بررسی به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

نحوه ثبت آگهی در روزنامه رسمی

نحوۀ ثبت آگهی در روزنامه رسمی در دو مرحله انجام می‌شود. باید حساب کاربری را نزد روزنامه رسمی کشور داشته باشید. سپس با استفاده از مشخصات موضوع موردنظر از سازمان روزنامۀ رسمی کشور درخواست انتشار آگهی را بنمایید. سپس پس از پرداخت هزینه آگهی پس از حدود ۱۰ الی ۱۲ روز کاری نسخه فیزیکی آگهی در روزنامه منتشر می‌شود. نحوۀ ثبت آگهی در روزنامه رسمی به این صورت است که نسخه الکترونیک زودتر از نسخه چاپی آن منتشرشده و می‌توان با استفاده از آن نیز امور اداری را پیش برد.

هزینۀ ثبت آگهی در روزنامه رسمی

هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی در حوزه علامت تجاری با توجه به لوگو یا برند تجاری بودن و تعداد کالا و طبقات و همچنین بر اساس تعداد مالکان متفاوت خواهد بود. دلیل این موضوع حجم متفاوتی است که آن آگهی در روزنامه به خود اختصاص می‌دهد. قطعاً هزینۀ ثبت آگهی در روزنامه رسمی با دو پاراگراف با یک پاراگراف متفاوت است. لذا هزینه ثبت برند در این زمینه کاملاً بستگی به هزینه‌های مصوب دارد. روزنامۀ رسمی ثبت علامت تجاری، شامل دو روزنامه اولیه و ثانویه است.

۱- بررسی توسط کارشناسان اداره ثبت مالکیت معنوی

پس از ارسال اظهارنامه، کارشناس اداره و مدیر اداره تقاضا را مورد بررسی قرار می‌دهد. چنانچه بررسی‌های آن‌ها به این نتیجه برسد که شرایط ثبت را دارد، اظهارنامه را تائید می‌نماید. کارشناسان خود بررسی می‌نمایند که اظهارنامه ثبت علامت با مواردی که سابقاً ثبت شده است، مشابه نباشد. اما برای صدور سند این موضوع کافی نیست و راهکار دیگری برای آن در نظر گرفته شده است.

۲- انتشار روزنامه رسمی تقاضای ثبت علامت تجاری

برای تشخیص آن‌که شخصی به ثبت علامت موردنظر معترض است یا خیر، روزنامه رسمی باید منتشر شود. این شخص می‌تواند به دلایل مختلفی معترض باشد. ازجمله دلایل اعتراض:

هدف از انتشار اطلاع‌رسانی عمومی است تا سند مالکیتی که برای مالک برند صادر می‌شود، قابل‌اعتماد باشد. انتشار روزنامۀ رسمی کمک می‌کند تا پس از ثبت برند، شخصی که مدعی مالکیت برند است به‌راحتی نتواند در دعوای حقوقی پیروز شود.

روزنامه رسمی اول: آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری (برای اطلاع عمومی برای اعتراض به ثبت علامت)

روزنامه رسمی دوم: آگهی رسمی ثبت علامت تجاری (برای اطلاع‌رسانی مالکیت فرد بر علامت تجاری)

زمان انتشار روزنامه رسمی

روزنامۀ رسمی اول باید پس از تائید تقاضا توسط کارشناس منتشر گردد. روزنامۀ رسمی دوم هنگام صدور سند برند منتشر می‌گردد. هزینۀ آن را باید متقاضی ثبت به سازمان روزنامۀ رسمی کشور پرداخت نماید. در عموم کشورهای جهان این اطلاع‌رسانی برای ثبت علامت انجام می‌گیرد.

محتوای روزنامه رسمی

روزنامه رسمی اول

ذکر این موضوع که در صورت اعتراض، می‌توانند اقدام نمایند.

روزنامه رسمی دوم

مدت اعتبار علامت تجاری

لازم به ذکر است مدت مالکیت علامت تجاری ده سال است. پس از اتمام این دوره زمانی باید آن را تمدید نماییم. عدم اقدام در این زمینه موجب می‌شود تا هر کس که بخواهد در ثبت این  علامت تجاری اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام