ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی

ثبت دادمهر - ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت شرکت تجهیزات آتش نشانی

اصولاً برای ثبت شرکت تجهیزات آتش‌نشانی، قالب شرکت‌های سهامی خاص و با مسئولیت محدود انتخاب می‌شود. یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، نوشتن موضوع فعالیت شرکت است. موضوع فعالیت شرکت به هر نحوی که به ثبت برسد، قدرت عملکرد شرکت را نشان می‌دهد. حال اگر موضوع فعالیت شرکتی صرفاً به تولید تجهیزات آتش‌نشانی می‌پردازد، دیگر نمی‌توان توقع داشت در موضوع طراحی تجهیزات نوین، قدرت عمل داشته باشد.

یکی از مواردی که شرکت‌هایی ازاین‌دست با آن روبرو هستند، مسئلۀ طراحی کالای جدید است که مثلاً ماسک آتش‌نشانی را به شیوه‌ای جدید با داشتن یک گام فنی متمایز عرضه می‌نمایند. اگر شما افرادی را در شرکت دارید که طراحی جدیدی از کالاها ارائه می‌نمایند، باید آن را به ثبت برسانید. کالا را به‌عنوان طرح صنعتی نزد مرکز مالکیت فکری به ثبت برسانید. درصورتی‌که به ثبت برسد هر شخصی که بخواهد از آن‌ها بهره‌برداری نماید، باید مجوز بگیرد.

شرکت‌های ایمنی و آتش‌نشانی

شرکت‌های ایمنی و آتش‌نشانی که صرفاً به‌عنوان فروشندۀ تجهیزات اعلام حریق، اطفاء حریق، درهای مقاوم حریق و پوشش‌های مقاوم حریق فعالیت دارند، در مورد اعضای کادر فنی باید شرایطی داشته باشند. شرکت‌هایی که درزمینۀ فروش سیستم اعلام فعالیت دارند، باید یک نفر مهندسِ پایه نظام‌دار در رشته برق معرفی نمایند. مثال دیگر: شرکت‌های ایمنی و آتش‌نشانی که فروش سیستم اطفاء دارند، یک نفر مهندس پایه نظام‌دار در رشته مکانیک معرفی نمایند. شرکت‌هایی که درزمینۀ پوشش‌های مقاوم حریق فعالیت دارند، باید یک نفر مهندس معماری یا عمران دارای پروانه نظام‌مهندسی و قبول‌شدۀ آزمون سازمان آتش‌نشانی تهران معرفی نمایند.

اخذ تاییدیه آتش‌نشانی

برای اخذ تاییدیه آتش‌نشانی و روند دریافت این تأییدیه از سازمان آتش‌نشانی و یا سازمان نظام‌مهندسی برای ساختمان، ابتدا باید پرونده تشکیل شده و هماهنگی امور اداری پرونده پروژه در سازمان آتش‌نشانی با اخذ وکالت کاری از کارفرما و یا نماینده قانونی ایشان انجام شود. معمولاً در روند اخذ تأییدیه سازمان آتش‌نشانی، باید در جلسات فنی و حل اختلاف سازمان آتش‌نشانی به‌عنوان نمایندۀ کارفرما شرکت نمود تا در حین اجرای پروژه بتوان مشکلات و چالش‌های ایمنی و آتش‌نشانی پروژه را برطرف کرد.

ایمنی ساختمان

هر ساختمان، نیازمند رعایت ایمنی ساختمان است که بنا به کاربری خاص خود، باید به پوشش ضد حریق، سیستم اعلام حریق، اطفای حریق و در‌های دود بند راهروها مجهز باشد. همچنین اسپرینکلر، سیستم تهویه دود، فن فشار مثبت و کانال‌کشی مربوطه و… نیاز است. در ساختمان‌هایی با کاربری‌ متفاوت یا ابعاد بزرگ‌تر، نیاز به پیش‌بینی فضاهای تعریف‌شده و تجهیزات دیگری نیز وجود دارد. سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در زمان پایان کار، مجدداً ایمنی ساختمان را به لحاظ اجرای موارد ایمنی، مورد بازرسی دقیق قرار می‌دهد و چنانچه مطابق با ایمنی و ضوابط مربوطه بود، مجوز یا همان تأییدیه سازمان را صادر می‌نماید.

مواردی که برای اخذ تأییدیه از سازمان آتش‌نشانی باید انجام شود

بسته به نوع پروژه و کاربری آن، ازجمله مواردی که برای اخذ تأییدیه از سازمان آتش‌نشانی باید انجام شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: طراحی و محاسبات سیستم اعلام و اطفای حریق و ارائۀ نقشه‌های مربوطه و تصحیح شماتیک جانمایی، طراحی سیستم‌هایی نظیر فشار مثبت دهلیز پلکان‌ها، تهویه پارکینگ‌ها، سیستم پمپاژ و مخازن، شبکۀ برق اضطراری و … طراحی و انتخاب نوع خاموش‌کننده‌های دستی متناسب، تابلوهای هشدار و …  مواردی است که برای اخذ تأییدیه از سازمان آتش‌نشانی باید انجام شود.

موضوع ثبت شرکت تجهیزات آتش‌نشانی

برای ثبت شرکت با موضوع فعالیت، نیازی به دریافت و صدور مجوز نداریم. کافی است شما به مشاور حقوقی امور ثبتی مراجعه نمایید و موضوع شرکت را بر اساس عرف اداره ثبت شرکت‌ها و تقاضای خود تنظیم کنید. البته برای فروش و عرضه و سایر اقدامات در عرصۀ عمل، نیاز داریم که مجوز بگیریم. مثلاً برای داشتن مغازه‌ای که در آن بخواهیم تولیدات و محصولات شرکت را بفروشیم، جواز کسب می‌خواهیم.

اگر بخواهیم تولیدات را صادر کنیم یا قصد تأمین از خارج از کشور را داشته باشیم، باید کارت بازرگانی تهیه کنیم. شرکت‌هایی از این قبیل اصولاً قالب‌هایی مانند سهامی خاص را انتخاب می‌کنند. البته برخی از افراد شرکت‌های با مسئولیت محدود را می‌پسندند. اگر قصد تجارت دارید و بخش عمده‌ای از کار شما بازرگانی است، از طرف مشاور حقوقی امور ثبتی به شما شرکت‌های سهامی خاص پیشنهاد می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت تجهیزات آتش‌نشانی

ثبت شرکت سهامی خاص:

این پول تا زمانی که شرکت به ثبت نرسد و روزنامۀ رسمی منتشر نشود، قابل‌برداشت نیست. با ارائه روزنامۀ رسمی این پول قابل‌برداشت است. البته اگر شرکتی باشد که ثبت آن به اتمام نرسد، با ارائه گواهی عدم ثبت شرکت به بانک می‌توان به برداشت پول اقدام کرد.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

مدت‌زمان لازم برای ثبت شرکت تجهیزات آتش‌نشانی

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام