ثبت شرکت دو سیلابی

ثبت دادمهر - ثبت شرکت دو سیلابی

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت شرکت با اسم دو سیلابی

بر اساس قانون اداره ثبت شرکت ها و دستورالعمل ویژه ثبت نام اشخاص حقوقی، ثبت شرکت دو سیلابی ممنوع نیست. البته ثبت شرکت دو سیلابی، فرآیندی بسیار طولانی تر و پیچیده تر دارد. چنانچه اسم دو سیلابی برای شما اهمیت دارد، لازم است با گروه مشاوران و وکلای معتمد و باتجربه مشورت کنید. اکثر اسم هایی که برای شرکت ها به ثبت می رسد، حداقل دارای سه سیلاب یعنی متشکل از حداقل سه کلمه می باشد. البته این حداقل تعداد سیلاب هایی است که برای نام اشخاص حقوقی داده می شود.

بعضا ما با نام های تایید شده ای مواجه هستیم که دارای بیش از این تعداد سیلاب هستند؛ مثلا چهار یا پنج کلمه دارند. لازم به ذکر است که عملا منع قانونی برای اسم هایی با ترکیب کمتر از سه سیلاب نداریم اما به دلایل مختلف این مهم عملی نمی شود. یکی از این مسائل، عدم تایید اسامی دارای ترکیب مشابه است. وکلای موسسه حقوقی دادمهر با داشتن تجربه و اطلاعات کافی در زمینه ثبت شرکت، قادر به ثبت شرکت دو سیلابی نیز هستند.

اسم دو سیلابی چیست

اسم دو سیلابی چیست؟

کلمه سیلاب اصطلاحی است که در زبان‌شناسی به یک واحد زبانی اطلاق می‌شود که حاوی حداقل یک حرف یا گروه از حروف است و معمولاً شامل یک صدای لحظه‌ای است. به عنوان مثال در کلمه “خانه”، دو سیلاب وجود دارد: “خا” و “نه”. 

اما در قانون تجارت، منظور از سیلاب، هر کدام از کلماتی است که در اسم شرکت استفاده می شود. به عنوان مثال، “کیهان تجارت” یک اسم شرکت دو سیلابی و “توسعه تجارت پارسا” یک اسم شرکت سه سیلابی است. به این نکته توجه کنید که می توان همه سیلاب ها را از اسامی خاص انتخاب کرد اما همه سیلاب ها نمی توانند اسم عام باشند.

در ادامه، چند نمونه اسم شرکت دو سیلابی به شما معرفی می کنیم.

نمونه اسم شرکت دو سیلابی

نمونه اسم شرکت دو سیلابی

مدت زمان ثبت شرکت دو سیلابی

در حالت عادی، زمانی که نام های پیشنهادی ما حداقل ترکیب سه کلمه باشد

در حالت خاص جهت ثبت شرکت دو سیلابی

ضوابط ثبت شرکت دو سیلابی

موارد الزامی در تعیین و تغییر نام شرکت

موارد ضروری که در تعیین اسم شرکت باید لحاظ شود

اگر نامی دارای این شرایط باشد، اصولا قابل ثبت نیست. اما در صورتی که شرکت دارای حق تقدم، در قالب صورت جلسه هیئت مدیره اجازه تایید اسم شرکت دیگر را بدهد، قابل ثبت می باشد.

شرایط تعیین اسم دو سیلابی

شرایطی که باعث عدم پذیرش نام پیشنهادی می شوند

واژه های بیگانه یا غیرمتعارف یا مخفف، تنها در صورتی قابل استفاده در اسم دو سیلابی شرکت هستند که مورد تایید فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرار گیرند.

نکات مهم در تعیین اسم دو سیلابی شرکت

در صورتی که اسم دو سیلابی تایید شود اما شرکت در حال تاسیس یا تغییر، ثبت و آگهی نشود، صرفا سه ماه از تاریخ تایید نام اعتبار خواهد داشت. این مدت برای شرکت های سهامی عام، ۶ ماه و از تاریخ تشکیل مجمع عمومی موسس احتساب می شود.

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام