استعلام گواهی ارزش افزوده

استعلام گواهی ارزش افزوده

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت

استعلام گواهی ارزش افزوده

هر شخصی که دارای کسب و کاری برای خود می باشد و درآمدی داشته باشد که از راه فروش کالا و خدمتی باشد. بدون شک باید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نماید. مگر آنکه شغلی داشته باشد که جزء مشاغل معاف از پرداخت VAT  باشند.

در ادامه به موضوع استعلام گواهی ارزش افزوده خواهیم پرداخت.

جهت استعلام گواهی ارزش افزوده چه باید کرد؟

برای استعلام گواهی ارزش افزوده باید به سایت زیر مراجعه نمود. سپس طبق دستورالعملی که در ادامه می آید عمل نمود.

https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx

پس از وارد شدن به لینک درج شده باید عنوان مودی، شماره اقتصادی جدید، شماره ملی را وارد نمایید. سپس گزینه ی جستجو را کلیک کرده تا نتایج بدست آمده برای شما نشان داده شوند.

چه نکاتی را در مورد استعلام گواهی ازرش افزوده باید مد نظر قرار داد؟

برای اینکه گواهینامه ارزش افزوده صادر شود نیاز است که مودیان دارای شرایط خاص و معینی باشند. بعلاوه اقدامات و مراحل قانونی مرتبط با آن را طی کرده باشند. تا مشمول دریافت گواهینامه ارزش افزوده باشند.

در صورتی که شرکتی فقط شماره ثبت داشته باشند ولی فعالیت اقتصادی نداشته باشد باید اظهارنامه مالیاتی را تکمیل نموده و ارسال کند. هیچ نیازی به دریافت گواهی ارزش افزوده نمی باشد.

در صورتی که شرکت حتی یک بار هم معامله انجام دهد، باید برای دریافت ارزش افزوده اقدام کند.  در غیر این صورت باید بدانند که اینکار به عنوان یک تخلف برای وی به شمار می رود.

خلاصه ای از استعلام گواهی ارزش افزوده

بطور کلی مطالبی که در استعلام گواهی ارزش افزوده به آنها پرداخته شد به ترتیب زیر است:

برای هر دستگاه اجرایی نوعی مجوز وجود دارد که برای امور مختلف به آن نیاز خواهیم داشت. گواهینامه ارزش افزوده شرکتها نیز می تواند نوعی مجوز محسوب گردد. که صدور آن برای انجام امور مالی و همچنین مالیات بر ارزش افزوده انجام می شود.

نحوه استعلام گواهی ارزش افزوده

با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده می توانید از وضعیت اعتبار ارزش افزوده شخص حقیقی و حقوقی مطلع شوید.
یعنی باید به لینک https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx  مراجعه نمایید. سپس عنوان مؤدی، شماره اقتصادی جدید، شماره ملی را بدون خط تیره وارد کنید و بر روی گزینه جستجو بزنید.

شرکتهای معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

افراد و شرکتهایی که از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز معاف می باشند. باید بدانند که اظهارنامه مالیاتی خود را تهیه کنند و برای تنظیم و ارسال آن نیز اقدام نمایند. اما نیازی ندارند که گواهینامه مرتبط را دریافت کنند.

تعدادی از شغل ها و کالا ها معاف از این پرداخت می باشند. از میان آنها می توان به فروشندگان شیرخشک، فروشندگان مواد اولیه کشاورزی و کود و بذر اشاره نمود.

دو گروه نامبرده موظف اند که برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اقدام نمایند. اگر هر شرکتی بنا به هر دلیلی دیگر فعالیت نکند و منحل شده باشد. نیازی ندارد که برای تمدید گواهینامه VAT و دریافت آن اقدام نماید.  تنها کاری که در چنین شرایطی باید انجام دهد این است که اظهارنامه انحلال خود را تهیه نماید. و آن را به سازمان امور مالیاتی ارائه کند.

 

 

در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق دکمه زیر با مشاورین دادمهر تماس حاصل فرمایید.

 

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام