صورتجلسه پرداخت سرمایه تعهدی

ثبت دادمهر - پرداخت سرمایه تعهدی

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت صورتجلسه پرداخت سرمایه

در هنگام تاسیس شرکت های سهامی خاص، باید پرداخت سرمایه تعهدی به میزان حداقل ۳۵ درصد انجام شده و باقی مبلغ در تعهد سهامداران باقی بماند.

یکی از انواع شرکتهای تجارتی، شرکت سهامی خاص است. شرکت سهامی خاص شرکتی است که سرمایه آن در هنگام تاسیس فقط به وسیله موسسین تامین می گردد. سهام شرکت سهامی خاص، در بورس اوراق بهادار معامله نمی شود اما به وسیله مردم قابل معامله است.

در زمان تاسیس این شرکت، سرمایه به وسیله موسسان تامین شده و بخشی از سرمایه در بانک سپرده گذاری می شود. مسئولیت هر یک از شرکا در شرکت های سهامی خاص مانند شرکت های با مسئولیت محدود، محدود به میزان سرمایه گذاری آنها است.

چند نکته در مورد شرایط مدیرعامل در شرکت سهامی خاص

لزوم پرداخت سرمایه تعهدی

تا زمانی که سرمایه شرکت سهامی %۱۰۰ پرداخت نشده باشد، نمی توان نسبت به افزایش سرمایه اقدام نمود. شرکت ها باید الباقی سرمایه تعهدی خود را نزد بانک پرداخت نموده و فیش واریزی آن را به انضمام صورتجلسه پرداخت سرمایه تعهدی، به اداره ثبت شرکت ها ارائه کنند.

مدارک صورتجلسه پرداخت سرمایه تعهدی

مدارک زیر جهت پرداخت سرمایه تعهدی الزامی هستند:

نمونه صورتجلسه پرداخت سرمایه تعهدی شرکت سهامی خاص

بسمه تعالی

جلسه هیئت مدیره شرکت …………………………… به شماره ثبت …………………………… در ساعت …………… با حضور کلیه/اکثریت اعضای هیئت مدیره در محل شرکت تشکیل گردید و سرمایه تعهدی شرکت به مبلغ …………………………… ریال طی گواهی بانکی شماره …………………………… مورخ ……………… بانک ……………… شعبه …………… پرداخت گردید. بنابراین، سرمایه شرکت ۱۰۰% پرداخت شده می باشد.

جلسه در ساعت …………… خاتمه یافت و به آقا/خانم …………………………… وکالت داده می شود با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها، نسبت به ثبت صورتجلسه پرداخت سرمایه تعهدی شرکت و امضای دفاتر اقدام نماید.

محل امضای هیئت مدیره …………………………

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام