شرایط ثبت برند لباس و برند پوشاک

شرایط ثبت برند لباس

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت

ثبت برند لباس

ثبت برند لباس هم یکی از مواردی است که این روزها بسیار سرو صدا کرده است .هر شخصی با یک طرح جدید می تواند یک برند لباس ثبت کند . جالب است که بدانید یکی از بزرگ ترین تجارت ها مربوط به پوشاک می باشد . فرصت را از دست ندهید و همین امروز با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگاه درباره ثبت برند لباس دریافت کنید . تماس جهت مشاوره رایگان

کالایی که که همیشه متقاضی دارد و  افراد حاضرند برای نوع خاصی از پارچه طرح خاصی از لباس و حتی دوخت یک لباس هزینه های گزافی بدهند .می بنیم هرکس در این تجارت وارد شده و به سطح بالایی از فروش و عرضه رسیده برند و لوگو خاص خود را دارد .

برند های معروف لباس مانند : هرمس ، گوچی ، شنل ، زارا ، لوییس ویتون همگی از مرز های خود عبور کرده و بازار سرتاسر جهان را تسخیر کرده اند .

  • آیا بدون برند و لوگو ویژه خود می توانستند از ابتدا این مسیر را طی بکنند؟
  • بدون برند منحصر به فرد ، خود را از دیگران متمایز نمایند ؟

همه ی این برند ها روز اول یک تولیدی یا کارخانه کوچک بودند اما الان بازار جهان را در دست دارند .مهم است در بازار داخلی خود متمایز و شاخص بوده باشند و در مسیر بهبود وضعیت جلوی رقبای متقلب را گرفته باشند .پس اهمیت ثبت برند پوشاک کاملا مشخص است.

— درباره گام به گام تا ثبت برند بیشتربدانید …

چگونه صاحب برند لباس شویم؟

چگونه صاحب برند لباس شویم ؟ وقتی صحبت از لباس است به خوبی می دانیم نام برند و کیفیت آن بسیار اهمیت پیدا می کند. به این دلیل که افراد زیادی تمایل دارند از اجناس برند استفاده نمایند. قطعا کیفیت در کنار برند خوشنام شما باعث افزایش مشتریان خواهد شد.

برای اینکه بدانیم چگونه صاحب برند لباس شویم، کافی است چند موضوع را به خاطر بسپارید. اولا کسب و کاری مرتبط در حوزه پوشاک داشته باشید، نام و علامتی غیر مشابه با سایر برندها انتخاب نموده و در اداره ثبت مرکز مالکیت معنوی آن را به ثبت برسانید.

شرایط ثبت برند لباس در ایران چیست؟

اولین و مهم ترین شرایط ثبت برند لباس در ایران داشتن کسب و کاری قانونی در این زمینه است. شما باید مجوزی در خصوص فعالیت خود داشته باشید اعم از اینکه شخص باشید یا شرکت. اظهارنامه ثبت برند خود را با راهنمایی مشاور ثبت برند تنظیم نموده و به مرکز مالکیت فکری ارسال نمایید.

ممکن است شما در حوزه تبلیغات، توزیع و پخش در زمینه برند پوشاک فعالیت نماید، باز هم می توانید برند داشته باشید. برخی تولیید کننده بودن را از شرایط ثبت برند لباس در ایران می دانند که تصوری غلط است، هرچند بیشتر تولید کنندگان به ثبت برند نیازمند هستند.

بیشتر بخوانید : ثبت برند و علائم تجاری چگونه صورت می گیرد ؟

اصول انتخاب نام برند لباس

اصول انتخاب نام برند لباس و رسیدن به پاسخ این پرسش که چگونه یک نام برای برند انتخاب کنیم. باید نامی دارای معنای مناسب انتخاب نمایید. این برند نباید عین یا شبیه برند دیگری به ویژه در همان حوزه فعالیت شما باشد و پس از آن دقت نمایید از کلمات ممنوعه نباشد.

کلمات ممنوعه مانند الفاظ کشوری و لشکری، مستهجن و خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه، کلمات توهین آمیز به مقدسات و از این قبیل  خلاف اصول انتخاب نام برند لباس است و نباید انتخاب نمایید. دقت کنید اگر برند شما فارسی نیست باید کارت عضویت اتاق بازرگانی و کارت بازرگانی برای ثبت برند تهیه و ارائه نمایید.

هزینه ثبت برند لباس

هزینه ثبت برند شامل دو نوع هزینه است، هزینه ثابت و متغییر. این هزینه شامل احراز هویت، ارسال اظهارنامه، تشکیل پرونده، حق الثبت ، دو نوبت روزنامه رسمی، صدور سند، مکاتبات با کارشناس می باشد که معمولا نرخ مشخصی دارد.

البته این نرخ مشخص بر اساس تعرفه های دولتی تعیین می شود و مثلا بر اساس اندازه آگهی شما در روزنامه رسمی مبلغ متفاوتی را باید پرداخت نمایید. در این مسیر با داشتن وکیل و مشاوره حقوقی صرف هزینه ثبت برند را قطعا کاهش خواهید داد زیرا از اتلاف وقت و اشتباهات رایج جلوگیری خواهید کرد.

چگونه برند لباس ثبت کنیم ؟

 با یک فرد تخصص در این زمینه مشورت کنید

ثبت برند پوشاک می تواند توسط اشخاص حقیقی و یا اشخاص حقوقی ( شرکت ها ) انجام شود .اگر شخص حقوقی هستید باید موضوع شرکت شما مرتبط باشد .بعنوان تولید کننده قطعا دارای مجوز های مربوطه با این صنف می باشید مثل جواز تاسیس، جواز کسب و …

باید درخواست ثبت را به اداره مالکیت فکری بدهید .اما قبل از انتخاب نام برند حتما استعلام نام انتخاب شده را از اداره مالکیت صنعتی بگیرید .استعلام باعث میشود شما از برند هایی که درصد بالایی از مشابهت را  با انتخاب شما دارند اگاه شوید .

پس از ارسال اظهارنامه باید منتظر پاسخ برسی کارشناس های اداره راجع به تایید یا رد درخواست خود باشیم .

چنانچه برند مدنظر ما مورد تایید قرار بگیرد باید وارد مراحل اداری آن برای روزنامه رسمی ها و تشکیل پرونده فیزیکی بشویم .آنچه حائز اهیمت است و موجب مراجعه متقاضیان به مشاورین و وکلای متخصص مالکیت فکری میشود همین مرحله است و دلیل مراجعه متقاضیان از سراسر ایران به وکلای تهران همین امر است .

مشاورین شما را در انتخاب یک برند و لوگو راهنمایی می کنند و مراحل اداری را به تجربه ای که دارند به خوبی انجام میدهند .

اقدامات ثبت برند پوشاک در اداره مالکیت معنوی فقط توسط مالک یا وکیل مالک که نماینده قانونی است قابل انجام میباشد.

مدارک لازم برای ثبت برند پوشاک

اشخاص حقیقی:

  • عکس کارت ملی و شناسنامه
  • مجوز فعالیت در صنف مربوطه
  • وکالت نامه وکیل برای اقدامات اداری و …
  • اگر برند مدنظر انگلیسی باشد باید کارت بازرگانی ارائه گردد

اشخاص حقوقی

  • روزنامه رسمی تاسیس شرکت
  • روزنامه آخرین تغییرات شرکت
  • مجوز فعالیت در عرصه لباس و پوشاک
  • چنانچه برند انگلیسی باشد باید کارت بازرگانی ارائه گردد و بعنوان مجوز فعالیت کفایت می کند .

مشاورین و وکلای موسسه حقوقی دادمهر پاسخگوی سوالات  شما خواهند بود.در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین دادمهر تماس حاصل فرمایید.

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام