ثبت برند مواد غذایی

ثبت برند - ثبت برند مواد غذایی

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت

ثبت برند مواد غذایی

امروزه ثبت برند در کشور ما ایران و سراسر دنیا همواره رستوران ها یا کارخانه های تولید کننده غذایی هستند که افراد تنها با شنیدن نام آنها دست به انتخاب خدمات و کالای انها میزنند.

برند هایی در ایران که مربوط به مواد غذایی می باشد مانند :

مجموعه کارخانه های لبنباتی میهن ، کاله

زمینه نان مانند سه نان ، سحر ، رضوی

زمینه گوشت و پروتئین مانند : مهیا پروتئین

زمینه سس مانند : مهرام ، دلپذیر

و ….

رستوران هایی مانند اکبر جوجه ، پدیده شاندیز ، ارکیده و …. همگی مزایای زیادی بابت داشتن برند و لوگو به دست آورده اند .

بیشتر بخوانید : ثبت برند و علائم تجاری چگونه صورت می گیرد ؟

ثبت برند مواد غذایی خانگی امکان پذیر است؟

ثبت برند مواد غذایی خانگی مانند تمام کالا و خدمات مجاز که خلاف قانون و شرع نیست قابل ثبت می باشد. برای فعالیت در این زمینه می توانید مجوز کسب و کار خانگی را دریافت نمایید.  با توجه به نیاز افراد در شهرهای بزرگ به سبک غذایی سالم، کسب و کار پر رونقی خواهد بود.

یکی از برندهای معروف ایرانی مواد غذایی که به نحوی ثبت برند مواد غذایی خانگی نموده است، مامان پز می باشد. این برند یک استارتاپ بوده است که اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و نیاز بسیاری را بر طرف نموده است.

استعلام برند مواد غذایی چگونه انجام می شود؟

یکی از اقداماتی که حتما قبل از ارسال اظهارنامه ثبت برند انجام می پذیرد، استعلام برند مواد غذایی است. این استعلام از طریق سایت مرکز مالکیت معنوی ایران برای برندهای پیشنهادی شما انجام می شود. این کار در هزینه فرصت و پول شما بسیار اثر گذار می باشد.

استعلام برند مواد غذایی را در طبقه کالا و خدمات مواد غذایی و همچنین تبلیغات و حمل و نقل انجام بدهید. زیرا در آن گروهها نیز قابل ثبت بوده و زمینه کار شما نیز خواهد بود. در صورتی که احساس نیاز به استعلام دقیق و حرفه ای تری می کنید حتما با مشاورین دادمهر تماس بگیرید.

ثبت اختراع مواد غذایی

ثبت اختراع مواد غذایی در عصری که بیشتر تکنولوژیها گوی سبقت را در ثبت اختراع دزدیده اند قابل توجه است. مواد غذایی گاهی با ترکیبی جدید سه مولفه ی ابداعی بودن، جدید بودن و کاربرد صنعتی داشتن را از آن خود خواهد کرد.

برای ثبت اختراع مواد غذایی یا غذاها می توانید به مرکز مالکیت معنوی نیز درخواست خود را ارسال نمایید. اما سندهای بیشتری نسبت به برند در این موضوع نیاز داریم. ادعانامه، توصیف نامه و اظهارنامه توام با عکسها و نقشه های آنها را باید برای اداره ثبت اختراع مرکز مالکیت معنوی ارسال نمایید.

فروش برند مواد غذایی

فروش برند مواد غذایی با همکاری وکیل و مشاور حقوقی شما صد در صد مطمئن و تضمینی انجام پذیر است. در ابتدا از صحت مالکیت و سند برند فروشنده مطمئن شوید و سپس قرارداد فروش و واگذاری را بین خود تنظیم نمایید.

سپس باید برای قرارداد صلح به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید و سپس برای ثبت کلیه این واگذاری نزد سازمان ثبت به اداره علامت تجاری مرکز مالکیت معنوی مراجعه نمایید تا سند با نام خریدار جدید ظهرنویسی شود. در فروش برند مواد غذایی  حتما روزنامه رسمی انتقال برند را منتشر کنید.

مزایای ثبت برند مواد غذایی

در دو گروه عمده خلاصه میشود :

  1. برابر مشتریان  مانند:

ضمانت می کند تا مشتریان بتوانند محصولات را از یکدیگر تمیز دهند. ایجاد شهرت و وجهه برای شرکت و محصول شما

۲) برابر سرمایه گزاران  مانند :

نقش مهمی در موافقت نامه های اعطای نمایندگی دارد.نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران و رقابت تجاری دارد.نقش مهمی در پیشبرد برنامه کیفیت کالا دارددر صورتی که از برند شما بدون اجازه استفاده شود حق اقامه دعوا خواهید داشت و بر اساس آن میتوانید خسارت دریافت کنید و طرف مقابل را مجازات نمایید .

— درباره گام به گام تا ثبت برند بیشتربدانید …

شرایط ثبت برند مواد غذایی :

ثبت برند مواد غذایی  برای اشخاص حقیقی :

  1. کارت ملی و شناسنامه
  2. مجوز فعالیت در صنف مربوط به مواد غذایی
  3. عکس نام برند و لوگو در سایز مشخص

چنانچه برند یا لوگو از نوشتار لاتین استفاده کرده باشد باید کارت بازرگانی ارائه گردد و گزینه صادرات و واردات نیز انتخاب شود

ثبت برند مواد غذایی  برای اشخاص حقوقی :

  1. روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت
  2. کارت ملی و سناسنامه مدیر عامل
  3. مجوز مربوط به موضوع فعالیت مواد غذایی مثل جواز تاسیس ، جواز بهره برداری
  4. کارت بازرگانی در صورت لاتین بودن لوگو یا برند انتخابی
  5. عکس برند و لوگو در اندازه مشخص شده
ثبت برند مواد غذایی چقدر زمان میبرد ؟

نمیتوان مدت زمان مشخصی برای آن ارائه نمود.در مرحله اول باید اظهارنامه  تنظیم  شده و برای کارشناس اداره مالکیت معنوی ارسال شود.کارشناس و مدیر اداره آن را برسی نموده و در صورت دارا بودن شرایط آن را تایید مینمایند.

این مرحله حدود ۶۰ روز کاری زمان میبرد.بعد از تایید ابتدایی باید روزنامه رسمی برای انجام مراحل بعد منتشر شود.هدف از انتشار روزنامه رسمی در این مرحله الاع عموم ا این درخواست ثبت می باشد.تا چنانچه معترض بر این امر باشند به اداره ثبت مااکیت معنوی مراجعه نمایند.در صورتی که هیچ معترضی وجود نداشت وکیل یا متقاضی ثبت برند برای انجام فرایند اداری اقدام مینمایند .به دلیل وجود اداره مالکیت معنوی در تهران اصولا به وکلا و مشاورین ثبت برند تهران برای ثبت برند  مراجعه می شود.در مرحله اخر سند ثبت برند ارائه می شود و روزنامه ثبت برند منتشر میگردد.

نویسنده : زینب عسگری

در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین دادمهر تماس حاصل فرمایید.

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام