چگونگی ثبت موسسه مشاوره تحصیلی

ثبت دادمهر - چگونگی ثبت موسسه مشاوره تحصیلی

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت موسسه مشاوره تحصیلی

ثبت موسسه مشاوره تحصیلی، شامل بخش های متعددی است که برخورد سازمان ثبت شرکت ها با آن در هنگام تشکیل متفاوت است. موضوع اصلی قابل پیشنهاد برای مرکز مشاوره تحصیلی، از جمله عناوین زیر است:

لازم است مجددا نحوه ثبت موسسات را توضیح دهیم:

ثبت دفتر مشاوره تحصیلی، ممکن است در هر یک از این دسته ها قرار بگیرد. برخی از موضوعات بدون اخذ مجوز قابلیت ثبت داشته و برخی تنها با وجود مجوز ثبت می شوند. مراجع متعددی برای اخذ مجوز مربوطه وجود دارند که در راس آنها، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرند. هنگام ثبت موسسه، تخصص و تحصیلات شما اهمیتی ندارد اما برای دریافت مجوز لازم است. مگر اینکه هنگام ثبت، نیاز به ارائه مجوز وجود داشته باشد.

آیا مجوز مرکز مشاوره تحصیلی ضروری است؟

مجوز مرکز مشاوره تحصیلی، هنگام ثبت موسسه ضروری نیست. البته این مسئله، وابسته به موضوع فعالیتی است که در اساسنامه موسسه ذکر شده است. ضرورت یا عدم ضرورت ارائه مجوز، با توجه به نحوه نگارش ماده ۲ اساسنامه تعیین می شود. در صورتی که موضوع فعالیت شما نیازمند مجوز مرکز مشاوره تحصیلی باشد، لازم است از وزارت آموزش پرورش آن را دریافت نمایید. البته برخی از موضوعات اساسنامه در حوزه مشاوره تحصیلی، به مجوز بهزیستی نیاز دارند.

مدرک مشاوره تحصیلی از وزارت علوم

یکی از شرایط قابل توجه در اخذ مجوز مرکز مشاوره تحصیلی، تحصیلات مرتبط در رشته های روانشناسی و علوم تربیتی است. مدرک مشاوره تحصیلی، در برخی از آموزشگاه ها و مجموعه ها، پس از گذراندن دوره های تخصصی به افراد اعطا می شود. برای استعلام اعتبار مدارک این آموزشگاه ها، کافی است به سایت استعلام مدارک وزارت علوم مراجعه کنید.

در این دوره ها، به مطالعات عمیق در زمینه مشاوره تحصیلی، توجه به نیازهای فردی و اجتماعی، مشکلات تحصیلی و ارتقاء مهارت‌های مشاوره پرداخته می شود. پس از فارغ‌التحصیلی از این دوره ها، فرد می‌تواند مدرک مشاوره تحصیلی را کسب کرده و به عنوان مشاور تحصیلی در مدارس، دانشگاه‌ها، انواع موسسات آموزشی یا به صورت خصوصی فعالیت کند. 

دوره مشاوره تحصیلی وزارت علوم عمدتاً در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. به همین دلیل، دریافت مدرک مشاوره تحصیلی از وزارت علوم، نیازمند حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی تربیتی، علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی آموزشی و گرایش مشاور مدرسه (تحصیلی) است.

شرایط تاسیس مرکز مشاوره تحصیلی

تاسیس مرکز مشاوره تحصیلی به ویژه به عنوان یک موسسه، نیاز به پیگیری مراحل مشخص و رعایت شرایط مرتبط دارد. در اینجا چند شرایط کلی برای تاسیس مرکز مشاوره تحصیلی ذکر شده‌اند:

تاسیس‌کنندگان باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با مشاوره تحصیلی، مانند روان‌شناسی تحصیلی یا رشته‌های مشابه باشند.

حضور در دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه مشاوره تحصیلی و روان‌شناسی تحصیلی می‌تواند مزیت مؤثری برای تاسیس مرکز باشد. این دوره‌ها به افراد کمک می‌کنند تا مهارت‌ها و دانش لازم را برای ارائه خدمات مشاوره تحصیلی کسب کنند.

در صورت نیاز، باید مجوزهای مرتبط از سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذی‌صلاح دریافت شود.

مرکز مشاوره تحصیلی باید دارای فضای مناسب، تجهیزات اداری و منابع آموزشی باشد. این امکانات برای ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار حیاتی هستند.

تشکیل گروه مشاوره متخصص و مجرب نیز از مهمترین مؤلفه‌های تاسیس مرکز مشاوره تحصیلی است. اعضای گروه باید دارای تجربه کافی و مهارت‌های لازم برای ارائه مشاوره تحصیلی باشند.

توجه داشته باشید که ممکن است شرایط و ضوابط مرتبط با تاسیس مرکز مشاوره تحصیلی در طول زمان تغییر کنند. بنابراین بهتر است با مشاوران ما در موسسه حقوقی دادمهر تماس بگیرید تا اطلاعات به‌روزی را در این زمینه کسب کنید.

مدارک لازم برای ثبت موسسه مشاوره تحصیلی

بسیار مهم است که این اوراق در تمامی صفحات، امضای سهامداران را داشته باشد. اگر سرمایه شرکت غیرنقد باشد، لازم است تقویم شده و تماما تسلیم مدیرعامل گردد. افراد زیر ۱۸ سال، تنها می توانند سهم الشرکه داشته باشند ولی نمی توانند به عضویت هیئت مدیره در بیایند.

مراحل ثبت موسسه مشاوره تحصیلی

این مرحله، فنی ترین بخش است که حضور یک مشاور حقوقی ثبت شرکت را ضروری می کند. دلیل این امر، نوشتار حقوقی و فنی موضوع موسسه است که از عهده بسیاری از موسسان خارج است.

اوراق موسسه باید با اشراف به رویه و شاکله حقوقی موجود نوشته شود. در این مرحله نیر حضور مشاور حقوقی ضروری است.

انتخاب نام برای موسسه مشاوره تحصیلی، اهمیت بالایی دارد زیرا نام انتخابی، باید نمایانگر حرفه و تخصص شما باشد. مشاروره تایید نام، از جمله خدماتی است که توسط موسسه حقوقی دادمهر به شما ارائه خواهد شد.

تربیت مشاور تحصیلی در دفتر مشاوره تحصیلی امکان پذیر است؟

تربیت مشاور تحصیلی، می تواند یکی از بخش های موضوع ماده ۲ اساسنامه موسسه مشاوره تحصیلی باشد. یکی از اموری که این موسسات در کنار مشاوره تحصیلی انجام می دهند، تربیت مشاوران تحصیلی است تا در مجموعه آنها مشغول به کار شوند. از سویی دیگر، یکی از منابع درآمد این موسسات، آموزش مهارت های مشاوره تحصیلی است که بسیار سودآور خواهد بود. شما می توانید تمام فعالیت های مورد نظر خود را به کارشناسان ثبت دادمهر انتقال داده تا به کمک دانش و تجربیات کافی این عزیزان، موضوعی کاربردی و مناسب برای شما تدوین شود.

آموزش مشاور تحصیلی کنکور

آموزش مشاور تحصیلی کنکور، یکی از مثال های تربیت مشاور تحصیلی است. البته انواع مختلف آنها در مورد کودکان پیش دبستانی، دبستانی، راهنمایی، دبیرستانی و کنکور وجود دارد. حتی مشاوره تحصیلی کودکان استثنائی نیز می تواند در موضوع شما قرار داده شود. یکی از درآمدهای قابل توجه دفتر مشاوره تحصیلی، در آموزش مشاور تحصیلی کنکور است. زیرا پذیرش در کنکور و ورود به دانشگاه، در کشور ما همواره بسیار مهم بوده و افراد برای آنها سرمایه گذاری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام