ثبت موسسه قرآنی

ثبت دادمهر - ثبت موسسه قرآنی

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت موسسه قرانی

شاید در ابتدا به نظر برسد ثبت موسسه قرآنی کار بسیار دشواری باشد. البته این تصور بی‌دلیل نیست؛ زیرا یک موضوع بسیار مهم است. باید توجه شود چه افرادی با چه هدفی در چه مکانی می‌خواهند این کار را انجام بدهند. تا مغایر با شئون، قوانین و دین اسلام عمل ننمایند. ازجمله اموری که در این مؤسسات انجام می‌شود، آموزش‌وپرورش در موضوع قرآنی  و امور فرهنگی مربوط به آن است.

برای فعالیت در این حوزه، بهترین کار، ثبت آن در قالب یک موسسه است. این ثبت به‌صورت ضمنی؛ یک الزام و ضرورت است. زیرا فرایندی که وزارت ارشاد مطرح کرده است، مؤید این امر است. موضوع قرآنی و عترت کاملاً خدماتی است و جنبۀ غیرانتفاعی آن غالب است. ثبت موسسه قرآنی و فعالیت در آن دو مرحله انجام می‌گیرد.

اخذ مجوز فعالیت

مرجع صدور مجوز فعالیت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. مهم است در انتخاب مؤسسان و اعضای موسسه هنگام ثبت افرادی را انتخاب نماییم که شرایط لازم کسب مجوز فعالیت را داشته باشند. پس در ابتدا شرایط اخذ مجوز را بیان می‌نماییم و سپس ثبت موسسه را بررسی می‌کنیم.

شرایط متقاضی ثبت موسسه قرآنی

مدارک موردنیاز برای اخذ مجوز

 با این شرایط و مدارک، فرایند اخذ مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد را برای ثبت موسسه قرآنی می‌توان کسب کرد. گردش کار اخذ این مجوز در شورایی مطرح‌شده و مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت. نهایتاً پس از تائید شدن در این مرحله و در این اداره معرفی‌نامه‌ای به متقاضی داده خواهد شد. این معرفی‌نامه برای ارائه به ادارۀ ثبت شرکت‌ها جهت ثبت قانونی و رسمی موسسه است. نکته بسیار مهم آن است که باید حتماً پس از به ثبت رسیدن روزنامه رسمی، آگهی ثبتی و صورت‌جلسات را به وزارت ارشاد ارائه داد. دلیل این امر آن است که مشخص شود موسسه قرآنی به ثبت رسیده است و الان موجودیت حقوقی دارد. مهم‌تر از آن بررسی‌هایی که لازم است روی فعالیت موسسه  انجام شود و مورد بازرسی قرار بگیرند.

شرایط لازم

مدارک لازم برای ثبت موسسه قرآنی

مدت زمان ثبت موسسه

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام