راهنمای ثبت موسسه داوری | مدارک و مراحل ثبت موسسه

ثبت دادمهر - راهنمای ثبت موسسه داوری

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت

امروزه بسیاری از اشخاص و شرکت ها، تمایل دارند تا اختلافات خود را از طریق داوری حل کنند. عدم تمایل به رسیدگی در دادگاه ها، بزرگترین شرکت ها و ثروتمندترین اشخاص را به این سمت سوق داده است. شاید دلیل اصلی آن زمانبر بودن دادرسی و هزینه بر بودن رسیدگی ها در دادگاه می باشد. از سویی دیگر، حل و فصل اختلافات به کمک داوری، در سریع ترین زمان ممکن و با هزینه حداقلی انجام می پذیرد. همین دلایل کافی است تا افراد به داوری سازمانی مانند اتاق داوری تهران، موسسات داوری و … یا داوری موردی روی آورند. در این رابطه بسیاری از اشخاص در ایران تمایل به ثبت موسسه داوری در راستای جذب این متقاضیان را دارند.

دلایل تمایل به ثبت موسسه داوری

شرایط ثبت موسسه داوری

به دلیل اینکه این موسسات متولی انجام امور حقوقی هستند، فعالیت آنها باید زیر نظر مرجعی خاص انجام پذیرد. با این وجود، اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، بعضا اجازه ثبت این گونه موسسات را تحت شرایطی خاص صادر می کند. لازم است حداقل دو نفر موسس داشته باشید اما سقفی برای تعداد نفرات تعیین نشده است. بر خلاف سایر شرکت ها، حضور بیش از ۱۲ سهم الشرکه دار، برای ایجاد هیئت موسس ضروری نیست. برای ثبت موسسه داوری، لازم نیست افراد مدرکی مبنی بر تخصص در این زمینه را ارائه نمایند اما حتما باید در انجام امور داوری، از داوران متخصص استفاده نمایند زیرا این یک لزوم عقلی و حرفه ای است. شکایت از این موسسه ها به دلیل عدم مهارت در امر داوری و اثبات آن، برای موسسه داوری هزینه های فراوانی خواهد داشت.

انتخاب نام موسسه داوری، یکی از حساسیت های متقاضیان ثبت موسسه می باشد. اکثر افراد تمایل دارند تا عنوان “داوری” در سیلاب های اصلی موسسه وجود داشته باشد. این امر کمک می کند که مخاطبین به راحتی وجه تمایز موضوع فعالیت این موسسات با سایر موسسات در زمینه امور حقوقی را درک کنند. اخذ نام داوری در سیلاب های اصلی نام موسسه، یک امر دور از دسترس نبوده و به کمک کارشناسان موسسه حقوقی دادمهر انجام پذیر است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت

مدت زمان ثبت موسسه داوری

۱۲-۱۸ روز کاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام