ثبت فروشگاه زنجیره ای

ثبت دادمهر - ثبت فروشگاه زنجیره ای

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت فروشگاه زنجیره ای

یکی از مهم‌ترین کسب‌وکارهای جدید ایرانی، ایجاد سوپرمارکت و مدیریت آن است. به همین دلیل به تشریح ثبت فروشگاه زنجیره ای می‌پردازیم. قبلاً کسب‌وکارهای فروش مواد و کالاهای مصرفی مردم از طریق سوپرمارکت‌های معمولی رخ می‌داد. امروزه با احداث هایپر مارکت‌های گوناگون شاهد تحولی در این زمینه هستیم. این فروشگاه‌ها باید تحت نظر سازمان مشخصی و با دارا بودن مجوز به خصوصی، به ثبت و فعالیت اقدام نماید. درواقع ایجاد و فعالیت فروشگاه زنجیره ای، چندمنظوره و بزرگ به سهولت مارکت‌های کوچک نیست. در این مقاله فرایند حقوقی‌ای را که لازم است طی شود، برای شما به‌اختصار بیان می‌کنیم.

برای فعالیت فروشگاه زنجیره ای از کجا مجوز بگیریم؟

ثبت فروشگاه زنجیره ای و مجوز فعالیت آن توسط وزارت صنعت معدن و تجارت ارائه می‌شود. در بخش معاونت توسعه بازرگانی داخلی موضوعات مربوط به فروشگاه‌های چندمنظوره بررسی می‌شود. البته اگر شما در تهران نیستید و در شهرستان‌ها سکونت دارید و از آن محل می‌خواهید اقدام کنید، باید به اداره صنعت معدن استان مراجعه نمایید.

برای ثبت فروشگاه زنجیره ای چه قوانینی را باید بدانیم؟

آگاهی فردی شما از این مقررات می‌تواند علاوه بر اطلاعات بازرگانی به شما کمک کند. تجارت با حقوق مرتبط است و زمینه مشترک‌های زیادی را دارد. لازمۀ اقدامات تجاری صحیح، داشتن اطلاعات حقوقی خوب است. آگاهی از این موارد در کنار وجود مشاور حقوقی ثبتی و وکیل ثبتی برای شما کارگشا خواهد بود.

اخذ مجوز لازم برای ثبت چه مدت‌زمان خواهد برد؟

حداکثر زمان مورد نیاز ۱۰ روز اداری است. ولی زمان رسیدگی و استعلام از سایر نمادها (اماکن، بهداشت و …) یا نقص در مدارک، ممکن است زمان صدور مجوز مقدماتی را به تأخیر بیندازد. درواقع شما نیازمند آن هستند که مجموعه مجوزهایی را از مراجع گوناگون دریافت کنید که ممکن است زمان‌بر باشد. پس زمان تقریبی اعلامی که می‌توان در نظر گرفت بستگی به خود شما و مهیا بودن شرایط شما در خصوص مکان، بهداشت و … دارد.

مدارک لازم برای ثبت فروشگاه زنجیره ای

آگاهی از شرایط و ضوابط اخذ مجوز و جمع‌آوری مدارک لازم جهت اخذ مجوز (بر اساس مواد مندرج در فصل سوم آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۶ قانون نظام صنفی) شامل:

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام