ثبت شرکت گردشگری سلامت

ثبت دادمهر - ثبت شرکت گردشگری سلامت

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت شرکت گردشگری سلامت

اخذ مجوز گردشگری سلامت برای برخی موضوع مبهمی است. گردشگری سلامت، صنعتی است که با سه وزارتخانۀ بهداشت، میراث فرهنگی و وزارت خارجه مرتبط است. برای تأسیس و ثبت شرکت گردشگری سلامت باید مجوزهای مربوطه را دریافت نمود. متقاضیان دریافت مجوز گردشگری سلامت به دو گروه شرکت‌های تسهیلگر و آژانس‌های گردشگری تقسیم می‌شود. تأسیس شرکت‌های تسهیلگر برای ارائۀ خدمات تشخیصی و درمانی به گردشگران سلامت، به مجوز وزارت بهداشت نیاز دارد.

مجوز گردشگری سلامت از وزارت بهداشت

ضوابط دریافت مجوز تأسیس شرکت گردشگری سلامت

مجوز بند ب چیست؟

مجوز بند (ب) امکان برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، قیمت‌گذاری، اجرا و نظارت بر تورها را می‌دهد. با داشتن مجوز بند (ب) برای جذب مسافر در رسانه‌های گروهی، اجازۀ تبلیغ دارید و همچنین می‌توان نسبت به دریافت ویزا برای گردشگران و رزرو هتل در سراسر جهان اقدام نمود.

شرایط متقاضیان تأسیس و ثبت شرکت تسهیلگر (از زیرگروه‌های ثبت گردشگری سلامت)

متقاضیان اخذ مجوز و راه‌اندازی شرکت مدیکال توریسم:

مجوز ثبت شرکت گردشگری سلامت از وزارت میراث فرهنگی

چنانچه شرکتی مجوز بند (ب) داشته باشد، می‌تواند وارد حوزه گردشگری سلامت شود. به شرطی که این شرکت با بیمارستان‌هایی قرارداد بسته باشد که واحد بیماران بین‌الملل یا ipd دارند. ipd گواهینامه‌ای است که وزارت بهداشت جهت پذیرش بیمار خارجی به بیمارستان‌ها می‌دهد. همان‌طور که بیان شد، برای تأسیس و ثبت شرکت گردشگری سلامت، نیاز به مجوز بند (ب) است .برای اخذ مجوز بند ب باید:

شرایط مدیر فنی دفتر خدمات گردشگری

نکته: این مبلغ هر دو سال یک‌بار با توجه به شاخص تورم که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، پرداخت می‌گردد.

ثبت شرکت گردشگری سلامت در چه قالب ثبتی انجام می‌شود؟

ثبت شرکت گردشگری سلامت معمولاً در دو قالب سهامی خاص و شرکت تعاونی انجام می‌گردد.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز بند (ب)

جمع‌بندی

به‌طورکلی جهت ثبت شرکت گردشگری سلامت دو راه وجود دارد:

با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، می‌توان به فعالیت در حوزه شرکت‌های تسهیلگر پرداخت. در این شرایط باید با آژانس‌های گردشگری همکاری نمود و مراحل انتقال بیمار را به آن‌ها سپرد. پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت، می‌توان مجوز بند (ب) را اخذ نمود و به‌طور کامل وارد فعالیت شرکت‌های گردشگری سلامت شد.

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام