چگونگی ثبت شرکت مشاوره سرمایه گذاری

ثبت دادمهر - چگونگی ثبت شرکت مشاوره سرمایه گذاری

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت شرکت مشاوره سرمایه گذاری

امروزه بسیاری از افراد تمایل به ثبت شرکت مشاوره سرمایه گذاری دارند. به همین دلیل درزمینۀ مشاوره سرمایه گذاری در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی در حوزه‌های گوناگون در سراسر دنیا به فعالیت می‌پردازند. مشاوره سرمایه گذاری ازنقطه‌نظر عرفی به مشاوره درزمینۀ صنایع گوناگون اعم از ساختمان، پتروشیمی، فناوری اطلاعات، نفت، گاز و انرژی و سایر موارد و نحوۀ گشایش اعتبارات اسنادی برای اشخاص گوناگون نزد بانک‌های گوناگون اطلاق می‌گردد. اما ازنقطه‌نظر حقوقی و پیرو دستورالعمل تأسیس و فعالیت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری، به مشاوره در ارتباط با ارزش اوراق بهادار یا خریدوفروش آن‌ها اطلاق می‌گردد.

ثبت شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری یا تبدیل یک شرکت موجود به شرکت مشاوره سرمایه گذاری، مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار است که به‌موجب آن به فعالیت رسمی درزمینۀ مشاوره سرمایه گذاری می‌پردازد. استفاده از نام مشاور سرمایه گذاری در نام شرکت یا موضوع شرکت نیز مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار خواهد بود. حداقل سرمایۀ ثبتی برای ثبت شرکت مشاور سرمایه‌گذاری مبلغ سیصد میلیون تومان است. این سرمایه هنگام ثبت شرکت می‌بایست پرداخت گردد. در صورتی که سرمایۀ شرکت غیر نقد باشد می‌بایست در راستای اهداف شرکت قابل‌استفاده باشد.

شرکت می‌بایست دارای طرح تجاری، اهداف، برنامه‌ها و صورت‌های مالی معقول و متناسب باشد. یکی از مهم‌ترین شرایط موافقت و صدور مجوز شرکت مشاوره سرمایه گذاری این است که مجموع حقوق صاحبان سهام شرکت می‌بایست بالای سیصد میلیون تومان باشد. از زمان صدور مجوز تأسیس شرکت مشاوره سرمایه گذاری ظرف مدت ۱ ماه می‌بایست برای ثبت شرکت اقدام نمود. همچنین باید ظرف مدت بیست روز از صدور آگهی ثبتی شرکت، مدارک آن را تحویل سازمان بورس اوراق بهادار نمود. نمونه قراردادهای مشاوره سرمایه گذاری می‌بایست به تائید سازمان بورس اوراق بهادار برسد.

ثبت شرکت مشاوره سرمایه گذاری در قالب سهامی خاص

مدارک موردنیاز جهت ثبت این نوع شرکت‌ها:

مدت‌زمان ثبت این نوع شرکت‌ها:

ثبت شرکت مشاوره سرمایه گذاری در قالب سهامی عام

مدارک موردنیاز جهت ثبت این نوع شرکت‌ها:

مدت‌زمان ثبت این نوع شرکت‌ها:

نام شرکت

نام شرکت یکی از ابتدایی‌ترین مراحل ثبت شرکت است. برای انتخاب نام نیاز است تا مواردی را در نظر بگیریم. نام انتخابی باید ترکیبی و خاص بوده و خلاف عرف جامعه نباشد. همچنین باید دارای ریشه و معنی فارسی بوده و در فرهنگنامۀ فارسی موجود باشد. همچنین رعایت نکاتی چون عدم سابقه ثبت و عدم انتخاب نام شرکا به‌عنوان نام شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری، لازم است. نام‌هایی که اختصاص به تشکیلات حکومتی و دولتی دارند و همچنین اسامی و عناوین بیگانه جزء موارد ممنوع انتخاب نام شرکت هستند.

سرمایه لازم شرکت سرمایه گذاری

هر شرکتی برای تأسیس، نیازمند تأمین سرمایۀ اولیه مشخصی است. مطابق مصوبه مورخ ۲۵/۰۶/۹۱ هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، حداقل سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مادر (هلدینگ) مبلغ یک‌صد میلیارد ریال تعیین گردیده است. موضوع اصلی فعالیت در اساسنامه، سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری مجدد، تملک، نگهداری و یا معامله اوراق بهادار در چارچوب قوانین و مقررات است. شرکت سرمایه‌گذاری از مصادیق نهادهای مالی است که ازنظر حقوقی به دو شکل سهامی خاص و عام تشکیل می‌شود و تأمین سرمایه لازم شرکت سرمایه‌گذاری مهم است.

اخذ مجوز

برای ثبت شرکت سرمایه‌گذاری به مجوزهایی نیاز دارید که باید از همان ابتدا برای اخذ مجوز اقدام کنید. این کار باعث می‌شود که زمان کمتری را برای این کار صرف کنید. توجه داشته باشید که شما باید در ابتدا در نهاد مالی عضو شوید و سپس قادر به ثبت خواهید بود. به‌طورکلی برای بررسی اینکه آیا شرکتی نیازمند اخذ مجوز است یا خیر، باید با یک کارشناس حقوقی ثبتی مشورت نمایید. شما می‌توانید با موسسه حقوقی دادمهر تماس بگیرید و از مشاوره گروه باتجربه آن بهره ببرید تا در روند ثبت شرکت دچار مشکلی نشوید.

شرکت سرمایه گذاری

بر مبنای بند ۲۱ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار، شرکت سرمایه‌گذاری از مصادیق نهادهای مالی است که حرفۀ اصلی و درواقع موضوع اصلی فعالیت در اساسنامۀ آن، سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه‌، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها است. همچنین از دیگر حرفه‌های اصلی آن، مؤسسات یا صندوق‌ها‌ی سرمایه‌گذاری باهدف کسب انتفاع بدون کسب کنترل یا نفوذ فراوان در شرکت و مؤسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه پذیر در چارچوب قوانین و مقررات است. ازنظر حقوقی، شرکت سرمایه‌گذاری به دو شکل سهامی خاص و عام تشکیل می‌شود. لطفاً جهت اطلاعات بیشتر با مشاورین حقوقی و وکلای موسسه حقوقی دادمهر تماس حاصل فرمایید.

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام