چگونگی ثبت برند هنری

ثبت دادمهر - چگونگی ثبت برند هنری

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت برند هنری

ثبت برند هنری در زمینه‌های مختلفی می‌تواند انجام پذیرد. اغلب موارد هنری در دستۀ امور فرهنگی قرار می‌گیرد. برای ثبت، باید طبقۀ مناسب با هنر را انتخاب نمود. این طبقه‌بندی‌ها بین‌المللی است. اگر شما قصد ثبت یک برند هنری را دارید، منطبق‌ترین طبقه برای شما ۴۱ است.

طبقه ۴۱ – تفریح و سرگرمی؛ فعالیت‌های فرهنگی

ممکن است شما برای عروسک‌های تولیدی خود یا امور آموزشی گروه موسیقی یا مؤسسه هنری خود، درخواست ثبت برند داشته باشید. اکثر متقاضیان ثبت برند هنری مؤسسات تک منظوره یا چندمنظوره هنری هستند که به فعالیت‌های ذیل مشغول‌اند:

نمونه موضوع برای ثبت برند هنری

تمامی موارد نام‌برده و بسیاری دیگر از این قبیل فعالیت‌ها می‌تواند مواردی باشد که برای آن‌ها می‌توان اقدام به ثبت برند کرد.

چگونه اسم هنری انتخاب کنیم

چگونه اسم هنری انتخاب کنیم؟

انتخاب یک اسم هنری فرآیندی مهم و حیاتی برای هنرمندان است زیرا می‌تواند به شخصیت و آثار هنری آن‌ها هویتی خاص ببخشد. در ادامه به بررسی مراحل مورد نیاز برای انتخاب اسم هنری می پردازیم. با رعایت این مراحل، هنرمندان می‌توانند یک اسم قوی و جذاب برای خود انتخاب کنند که باعث تداوم موفقیت و شناخت بیشتر در جامعه هنری شود.

به دقت بررسی کنید که هدف شما از هنر چیست؟ آیا می‌خواهید احساسات انسان‌ها را به چالش بکشید یا به آن‌ها آرامش بخشید؟

از تجربه‌ها و احساسات شخصی خود الهام بگیرید. ممکن است یک خاطره، مکان یا حتی یک عبارت احساسات و تجربیات شما را به خوبی بازنمایی کند.

مطالعه و تحقیق در زمینه هنر می‌تواند به شما ایده‌های جدید بدهد. آگاهی از اسامی هنرمندان مشهور و استفاده از الگوهای موجود نیز مفید است.

به تفکر خلاقانه پرداخته و به دنبال اسمی باشید که چیزی جدید و منحصر به فرد ارائه دهد. از کلماتی استفاده کنید که در ذهن افراد جلب توجه کند.

اسمی انتخاب کنید که با هویت و آثار هنری شما سازگار باشد. این اسم باید شما را به خوبی نمایش دهد.

نمونه اسم برند هنری

برای انتخاب اسم برند هنری، باید از کلمات و اصطلاحاتی که با دنیای هنر مرتبط هستند، استفاده کنید. این کار، می‌تواند اسم شما را به طور مستقیم با حوزه هنر ارتباط دهد. در ادامه چند نمونه اسم مرتبط با حوزه هنر به شما معرفی می کنیم:

اسم هنری برای گالری و ثبت برند

اسم هنری برای گالری باید به صورتی انتخاب شود که خلاقانه و تمایز بخش باشد. شما نمی‌توانید نامی مشابه با سایر برندهای هنری گالری انتخاب نمایید. علامت و لوگو تایپ را باید با سلیقه و متفاوت انتخاب نماییم. لازم است حتماً قبل از ثبت استعلام بگیرید. ممکن است اسم هنری برای گالری انتخاب نمایید و قصد ثبت برند آن را داشته باشید؛ ولی پس از دو ماه بررسی، کارشناس به دلیل مشابهت آن را رد نماید. حتماً و قطعاً قبل از ارسال اظهارنامه برند نام انتخابی را استعلام بگیرید تا عین و مشابه آن وجود نداشته باشد. البته نتیجه مشابهت را کاملاً نمی‌توان دریافت ولی مشابهت با درصد بالا، قابل‌استعلام است.

اسم هنری برای گالری صنایع دستی

اسم هنری برای گالری صنایع دستی

نمونه اسم برای گالری هنری

نمونه اسم لاتین برای گالری نقاشی

پیشنهاد نام برند برای ثبت برند هنری

یکی از خدمات مؤسسه حقوقی ثبت برند، مشاوره و پیشنهاد نام برند است. بایدها و نبایدهای قانونی در تعیین نام برند وجود دارد ولی سلیقۀ متقاضی بسیار مهم است. گالری طرح نجمه، راحیل، پاکان سرشت، قلم نواز و از این قبیل نمونه پیشنهاد نام برند است. یک گروه تخصصی در ثبت برند، اولاً قوانین را می‌داند و به شما می‌گوید و در ثانی به شما کمک می‌کند تا مطابق سلیقه و صنف خود نام برند انتخاب نمایید.

برند صنایع‌دستی

برند صنایع‌دستی نیز جزو گروه برندهای هنری است. این دسته از برندهای محصولات صنایع‌دستی بسیار رشد داشته است. زیرا صنعت صنایع‌دستی در ایران موردحمایت و توجه واقع‌شده است. در این میان باید به جنبه‌های مختلفی که یک محصول صنایع‌دستی دارد توجه نمایید. به‌عنوان‌مثال برند لیقه که دارای برند صنایع‌دستی بسیار زیبایی است، اعم از زیورآلات و وسایل مورداستفاده، مانند زیرسیگاری. همۀ این‌ها می‌توانند به‌صورت جداگانه به‌عنوان طرح صنعتی به ثبت برسند و از طرف دیگر تحت یک برند به‌عنوان لیقه تولید و توزیع می‌گردند.

ثبت برند هنری

هزینۀ ثبت برند

هزینه ثبت برند برای برندهای شخصی و شرکتی با توجه به خود برند و داشتن یا نداشتن تصویر، متفاوت است. باید دقت نمایید هرچقدر تعداد کالا و خدمات و درواقع طبقات بین‌المللی بیشتری داشته باشید، هزینه بیشتری را باید پرداخت نمایید. افزایش هزینه ثبت برند به دلیل بیشتر شدن تعرفه‌های دولتی در انتشار روزنامه‌های رسمی و هم‌چنین هزینه حق الثبت و تشکیل پرونده و …. است. طبیعی است وقتی آگهی، سه پاراگراف را به خود اختصاص می‌دهد، هزینه‌اش با آگهی که یک پاراگراف را اختصاص به خود می‌دهد متفاوت باشد.

مدارک لازم برای ثبت برند هنری

متقاضی شخص حقیقی باشد:

متقاضی شخص حقوقی باشد:

مرجع ثبت برند هنری

اداره مالکیت معنوی واقع در تهران مرجعی است که از کل ایران تقاضای ثبت برند را دریافت می‌نماید.

مدت ثبت برند هنری

مدت‌زمان دقیقی برای ثبت برند نمی‌توان ارائه داد اما بر اساس قانون ثبت اختراعات و طرح صنعتی و علامت تجاری سال ۸۶:

البته تمام این مهلت‌ها تقریبی است و اگر نظر کارشناس بیش‌تر از ۳۰ روز زمان ببرد محل اعتراضی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام