چگونگی ثبت برند نان صنعتی و برند نان فانتزی

ثبت دادمهر - چگونگی ثبت برند نان صنعتی و برند نان فانتزی

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت برند نان صنعتی

زندگی در عصر فنّاوری افراد را متمایل ساخته تا علاقه‌مند باشد که کارهایشان سریع‌تر انجام گیرد. همین موضوع، سبب ایجاد نان صنعتی یا نان فانتزی شده است. ثبت برند نان صنعتی در دهۀ اخیر در ایران رشد داشته و برندهای قابل‌توجهی وجود دارد. قطعاً از محصولات نان سحر، سه نان، گلبرگ، نان فطیر استفاده نموده‌اید یا در فروشگاه‌ها به چشم شما خورده است.

تولید انواع نان‌ها با دستگاه‌های ماشینی بدون دخالت انسان یا گاهی با دخالت انسان طرفداران زیادی دارد. دیگر نیاز نیست به نانوایی مجزایی رفت در صف‌هایی بعضاً طولانی ایستاد و البته نباید از تنوع محصولات نیز چشم‌پوشی کرد. برای تاسیس کارخانه نان صنعتی، نیاز به طی نمودن مراحلی برای اخذ مجوز نان فانتزی دارید که در این مقاله به طور کامل شرح خواهیم داد.

شرایط تاسیس کارخانه نان صنعتی

شرایط تاسیس کارخانه نان صنعتی

تاسیس کارخانه نان صنعتی نیازمند رعایت مقررات و شرایط مختلفی است که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

انتخاب و تهیه مکانی با مساحت کافی، امکانات لازم و دسترسی به خطوط حمل و نقل عمومی از اولین گام‌های تاسیس کارخانه است.

بررسی و رعایت قوانین و مقررات مرتبط به تولید نان از جمله مجوزهای بهداشتی و زیست‌محیطی و همچنین، استانداردهای مربوط به مجوز نان فانتزی حیاتی است.

تهیه و نصب تجهیزات مورد نیاز برای تولید نان، از آسیاب گندم تا دستگاه‌های پخت و بسته‌بندی، نقش مهمی در کیفیت و تولید نان دارد.

ارتقاء مهارت‌های نیروی کار و انتخاب تیم مدیریتی مجرب نیز از اقدامات مهم در موفقیت تاسیس کارخانه نان صنعتی است.

به‌روزرسانی و استفاده از فناوری‌های نوین در فرآیند تولید نان، می‌تواند باعث بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها شود.

اداره بهینه مالی و پیش‌بینی هزینه‌ها و درآمدها از جمله چالش‌های مدیریتی در تاسیس کارخانه نان صنعتی است.

ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر و ایجاد یک شبکه توزیع وسیع، به موفقیت تجاری مجموعه کمک خواهد کرد.

مراحل دریافت مجوز نان فانتزی

مراحل دریافت مجوز نان فانتزی

مراحل دریافت مجوز نان فانتزی بسته به شرایط و مقررات قانونی ممکن است متغیر باشد اما در کل، مراحل معمول برای دریافت مجوز به شرح زیر است:

در ابتدا، باید یک درخواست به سامانه ایرانیان اصناف ارسال شده و اطلاعات اولیه مانند ظرفیت تولید، مشخصات کارخانه و … ارائه گردد.

تهیه یک طرح کسب و کار جامع با بررسی جوانب مختلف مانند بازار، تجهیزات، نیروی کار، و موارد مالی از مراحل اساسی است.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، پرونده درخواست مجوز به همراه اسناد مورد نیاز تدوین شده و به سازمان بهداشت ارسال می‌شود.

سازمان بهداشت پس از دریافت پرونده، مستندات و شرایط فنی و بهداشتی مربوط به کارخانه را بررسی و تصمیم خود را اعلام می‌کند.

پس از تصمیم مثبت، متقاضی باید هزینه‌های مرتبط با صدور مجوز را پرداخت کند.

با انجام تمام مراحل و پرداخت هزینه‌ها، سازمان بهداشت مجوز تولید را صادر می‌کند و کارخانه می‌تواند به تولید نان صنعتی بپردازد.

بعد از دریافت جواز نان فانتزی، کارخانه موظف به رعایت مقررات و نظارت مستمر سازمان بهداشت است تا اطمینان از سلامت و کیفیت نان تولیدی حاصل گردد.

ثبت برند نان فانتزی

ثبت برند نان

ثبت برند نان برای اشخاصی که در این زمینه فعالیت دارند، اعم از اینکه تولیدکننده یا توزیع‌کننده باشند، در سال‌های اخیر موردتوجه قرار گرفته است. اشخاص اعم از اینکه شرکت یا یک فرد باشند، به دنبال ثبت برند نان خود هستند. دلیل آن، اهمیت رقابت با نام و علامت تجاری منحصربه‌فرد خود است که هم در شهرت هم در بازاریابی اثر می‌گذارد. از طرف دیگر با داشتن سند ثبت برند هیچ‌کس نمی‌تواند بدون اجازۀ شما از آن استفاده یا سوءاستفاده نماید؛ وگرنه می‌توان از وی شکایت کرد.

انتخاب نام برند نان

انتخاب نام برند نان به‌خصوص نان فانتزی و نان‌های صنعتی باید با ظرافت بالایی انجام شود. به چه دلیل آن‌قدر حائز اهمیت است؟ زیرا استفاده از نان‌های فانتزی یا صنعتی از سال‌های قبل بیشتر شده است. به‌خصوص با شیوع ویروس کرونا به دلیل رعایت بهداشت از آن‌ها بیشتر استفاده می‌شود. باید در انتخاب نام برند نان تمام تلاش خود را  برای پیدا نمودن نامی که با موضوع نان تناسب و مقاربت داشته باشد صرف کنید. مثلاً نان سحر به دلیل آنکه اصولاً طبخ نان از سحرگاه آغاز شده یا در گذشته سحرگاه زمان تهیه نان برای صبحانه بوده است، نام بسیار مناسبی است که قبلاً به ثبت رسیده است.

استعلام برند قبل از ثبت

استعلام برند پیش از انعقاد قرارداد و قبل از ثبت، توسط مشاورین حقوقی دادمهر با شما انجام می‌شود. پیش از ارسال اظهارنامه مورد استعلام در طبقات ثبت برند قرار خواهد داد. باید بدانید استعلام نمودن نیز نیاز به تخصص دارد. زیرا یک‌بار در طبقات مرتبط با فعالیت شما و بار دیگر در همه طبقات استعلام می‌شود. یک امر دشوار در استعلام در طبقات ثبت برند موضوع استعلام لوگو است. لازم است حتماً موردتوجه داشته باشید، استعلام در لوگوها پیچیده و سخت‌تر بوده و باید با دقت بیشتری انجام شود. استعلام برند قبل از ثبت، به شما در یافتن عین یا مشابه برند با درصد بسیار زیادی کمک خواهد کرد؛ اما صد در صد نخواهد بود.

مزایای ثبت برند نان صنعتی و نان فانتزی

مدارک لازم برای ثبت برند نان فانتزی و نان صنعتی

متقاضی شخص حقیقی باشد:

متقاضی شخص حقوقی باشد:

مرجع ثبت برند نان صنعتی و نان فانتزی

اداره مالکیت معنوی واقع در تهران مرجعی است که از کل ایران تقاضای ثبت برند را دریافت می‌نماید. این اداره در مرکز شهر تهران واقع‌شده است. فرایند ثبت هم به‌صورت الکترونیکی هم حضوری نزد این اداره  انجام می‌گیرد. دلیل مراجعه متقاضیان ثبت برند به مشاورین و وکلای ثبت برند تهران همین امر است.

مدت ثبت برند نان فانتزی و نان صنعتی

مدت‌زمان دقیقی برای ثبت برند نمی‌توان ارائه داد. اما بر اساس قانون ثبت اختراعات و طرح صنعتی و علامت تجاری سال ۸۶:

البته تمام این مهلت‌ها تقریبی است و اگر اظهار نظر کارشناس بیش‌تر از ۳۰ روز زمان ببرد، محل اعتراضی وجود ندارد.

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام