ثبت برند برنج و نحوه ثبت آن به زبان ساده

ثبت برند در برنج

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت

ثبت برند برنج

ثبت برند برنج یکی از ثبت های بسیار مهم تلقی می شود. چرا که این روزها همه مزایای ثبت برند را میدانند و سعی در استفاده از منابع و امتیازات ثبت برند برنج دارند .

یکی از مهم ترین محصولاتی که در ایران تولید میشود برنج می باشد. برنج ایرانی یکی از مرغوب ترین نوع برنج ها در انواع و طعم های گوناگون می باشد. نواحی مختلفی در ایران برنج هایی با اوصاف گوناگون دارند. محصولی است که در سرتاسر ایران قابلیت کشت و برداشت و تولید دارد. این محصول میتواند یکی از طراز اول ترین کالاهایی باشد که به کشور های همسایه صادر شود.

در جهان برنج یکی از اولین گزینه های غذایی است که مردم انتخاب میکنند. پس تجارت در این حوزه محدود به ایران و خاورمیانه نبوده و جنبه بین المللی دارد. در حال حاظر حتی برخی از برنج های ایرانی در تلاش برای ثبت در سازمان جهانی مالکیت فکری به عنوان نشان جغرافیایی می باشند.

نشان جغرافیایی یعنی در یک جغرافیا و محیط خاص این نوع از برنج رشد میکند .

تمام دلایل موجب شده تا تولید کنندگان، عرضه کنندگان، کارخانه داران به موسسه حقوقی دادمهر برای ثبت برند برنج مراجعه کنند .

جدا از اهمیت ثبت برند برای کسب و کار ها کالایی مثل برنج که ارزش سرمایه گذاری دارد اقبال بیشتری با ثبت برند خواهد داشت.

مهم ترین بخش جلوگیری از رقبایی است که از نام تجاری شما استفاده میکنند ولی کالایی با کیفیت متفاوت ارائه میدهند .

بیشتر بخوانید : ثبت برند و علائم تجاری چگونه صورت می گیرد ؟

نام تجاری برای برنج

نام تجاری برای برنج با توجه به اینکه قوت غالب ایرانیان برنج می باشد و برندهای با کیفیت و خوش نامی را دارند کار آسانی نیست. پیش می آید چندین اظهارنامه برند توسط متقاضیان ارسال می شود اما در نهایت رد می گردد.

به دلیل رقابت و البته تعداد قابل توجه برندهای برنج باید نام تجاری برای برنج انتخاب نمایید که جدید باشد. به هیچ وجه شبیه یا عین برندهایی که قبلا ثبت شده است نباشد و بتواند کالای برنج را به ذهن بیاورد. مثل طبیعت، خوش پخت، زرین دانه و….

نام برند بسته بندی برنج

تقاضای ثبت برند برنج در اکثر مواقع همراه با تقاضای نام برند بسته بندی برنج است. یکی از فنی ترین امور مربوط تنظیم و ارسال برند برنج مساله بسته بندی است. به این دلیل که گاهی می توان برند برنج و بسته بندی را  در یک اظهارنامه با یک نام ارسال کرد.

از طرفی افرادی در بازار این کالا فعالیت دارند که صرفا به امر بسته بندی برنج اقدام می نمایند. برای اینکه بتوانند مجوزهای لازم مانند مجوز بهره برداری برای بسته بندی را دریافت نمایند به سند برند بسته بندی برنج نیاز دارند.  نام برند بسته بندی برنج مانند دانه پوش، پوشین دانه و …

چگونه یک نام برای برند انتخاب کنیم؟

چگونه یک نام برای برند انتخاب کنیم ؟ این مهم ترین و اولین سوالی است که باید پاسخ آن را بدانید زیرا تمام هزینه های زمانی و مالی برای تایید و ثبت برند خوشنامی خواهد بود که باید بر اساس اصولی انتخاب شود. اگر شما امور ثبت برند را با وکیل بسپارید او در این امر اقدام می نماید.

بدین معنی که شما به عنوان یک تاجر یا مدیرعامل یک شرکت کافی است وکیل ثبت برند متبحری داشته باشید تا به همراه تیم متخصص خود نام مناسبی برای برند شما انتخاب نماید. اولا باید موضوع فعالیت خود و سپس کلمات مرتبط به آن را انتخاب نمایید.

اصول انتخاب نام برند

اصول انتخاب نام برند و رسیدن به پاسخ این پرسش که چگونه یک نام برای برند انتخاب کنیم. باید نامی دارای معنای مناسب انتخاب نمایید. این برند نباید عین یا شبیه برند دیگری به ویژه در همان حوزه فعالیت شما باشد و پس از آن دقت نمایید از کلمات ممنوعه نباشد.

کلمات ممنوعه مانند الفاظ کشوری و لشکری، مستهجن و خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه، کلمات توهین آمیز به مقدسات و از این قبیل  خلاف اصول انتخاب نام برند است و نباید انتخاب نمایید. دقت کنید اگر برند شما فارسی نیست باید کارت عضویت اتاق بازرگانی و کارت بازرگانی برای ثبت برند تهیه و ارائه نمایید.

مدارک ثبت برند برنج

  1. تصویر کارت ملی و شناسنامه متقاضی ثبت برند
  2. مجوز فعالیت در حوزه مربوط به برنج از مراجع صالح
  3. ادرس و کد پستی متقاضی ثبت
  4. تصویر نام برند در اندازه مشخص

چنانچه شرکت متقاضی ثبت برند باشد باید روزنامه رسمی شرکت به انضمام تصویر مدارک شناسایی مدیر عامل برای اداره ارسال شود .

ثبت برند برنج چقدر زمان میبرد ؟

اصولا بعد از ۶۰ روز کارشناس اداره ثبت مالکیت فکری بعد از برسی مدارک ارسالی پرونده را مورد تایید و رد قرار میدهد .

سپس وارد مرحله انتشار روزنامه رسمی و تشکیل پرونده فیزیکی خواهیم شد.

دلیل مراجعه متقاضیان ثبت برند برنج در سراسر ایران به وکلا و مشاوران تهران برای ثبت برند ، حضور این اداره ثبت  در تهران می باشد .

برای پیگیری های اداری و تشکیل پرونده نیاز به حضور متقاضی ثبت برند یا وکیل رسمی وی می باشد .در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین دادمهر تماس حاصل فرمایید.

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام