انتخاب نام موسسه داوری

ثبت دادمهر - انتخاب نام موسسه داوری

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت

امروزه بسیاری از اشخاص تمایل دارند تا اختلافات خود از طریق داوری حل کنند. به همین دلیل اقدام به ثبت موسسه داوری نموده و در قالب این موسسه فعالیت می‌کنند. انتخاب نام موسسه داوری ازجمله گام‌های ابتدائی ثبت آن است. آنچه در انتخاب نام موسسه داوری، بیش از همه موردتوجه مؤسسان است، وجود نام «داوری» در آن است. خوشبختانه قرار دادن نام «داوری» در انتخاب نام موسسه داوری پیشنهادی غیرممکن نیست.

آنچه قابل‌توجه است، دلیل تمایل افراد به داوری برای حل اختلاف است. عدم تمایل به رسیدگی در دادگاه‌ها، بزرگ‌ترین شرکت‌ها و سرمایه‌دارترین اشخاص را به این سمت برده است. شاید دلیل اصلی آن طولانی شدن دادرسی، زمان‌بر بودن و هزینه‌بر بودن رسیدگی‌های دادگاه‌ها است. همین دلایل کافی است تا افراد به داوری سازمانی مانند: اتاق داوری تهران، مؤسسات داوری و… یا داوری موردی روی آورند. همچنین در سریع‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه ممکن اختلافات خود را حل‌وفصل کنند و به نتیجه مطلوب برسانند.

شرایط ثبت موسسه داوری

این مؤسسات در حال انجام امور حقوقی هستند؛ لذا این فرایند باید زیر نظر مرجعی خاص قرار بگیرد. لازم است حداقل دو نفر مؤسس داشته باشید اما حداکثری مدنظر نیست. در ثبت موسسه داوری لازم نیست افراد مدرکی دال بر تخصص در این زمینه را ارائه نمایند. اما حتماً باید در انجام امور داوری از داوران متخصص استفاده نمایند و این یک لزوم عقلی و حرفه‌ای است. زیرا در اثر شکایت از این افراد به دلیل عدم مهارت در امر داوری و اثبات آن برای موسسه هزینه‌های فراوانی خواهد داشت.

نحوه انتخاب نام موسسه داوری

در ماده ۲ دستورالعمل اجرایی نام اشخاص حقوقی، نام اشخاص حقوقی این‌گونه وضع شده است:

نام شخص حقوقی عبارت است از (واژه) یا (واژگانی) بامعنی معین که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی اشخاص حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می‌کنند.

در حالت عادی سه واژه در کنار هم قرار داده می‌شود تا برای پیشنهاد به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال گردد. البته رویه به این صورت است که امکان ثبت‌نام شرکت و موسسه با حداقل سه سیلاب است. ولی در متن قانون حداقل سه سیلاب بودن ذکر نشده است. اخذ نامی با کمتر از سه سیلاب نیازمند اطلاعات قانونی و آگاهی به فرایند دقیق اداری است.

نام مؤسسۀ داوری یکی از حساسیت‌های متقاضیان ثبت موسسه است. افراد تمایل دارند تا نام داوری در سیلاب‌های اصلی موسسه وجود داشته باشد. این امر کمک می‌کند که مخاطبین به‌راحتی متوجه وجه تمایز موضوع فعالیت این مؤسسات با سایر مؤسسات درزمینۀ امور حقوقی شوند. علاوه بر آنکه ضوابط کلی انتخاب نام شرکت رعایت می‌شود، باید ضوابط نانوشته نیز رعایت شود. برای یک موسسه داوری بهتر است واژگانی انتخاب شود که با فعالیت‌های داوری مرتبط باشد.

نمونه نام موسسه داوری

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام