ثبت شرکت استارت آپی و راهنمای آن

ثبت شرکت استارت آپ

به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

هزینه ثبت

شرکت استارت آپ یا نوپا

امروزه ایده های فراونی برای کسب درآمد وجود دارند که تحقق و به سرانجام رساندن آنها کاری بسیار پر پیچ و خم است.

ایده های فراوانی در دجهان وجود دارند که هنوز در ایران به آنها جامع عمل پوشانده نشده است.

خیلی از گروه های جوان ،این روز ها دنبال همین ایده های خام برای تاسیس و ثبت شرکت های کارآفرینی یا نوپا هستند.

ایده هایی که شاید به نظر خیلی پیش پا افتاده و ساده به نظر برسند ، اما همین ایده ها به کسب و کار پر رونقی تبدیل شده اند.

— درباره ثبت شرکت استارت آپ یا نوپا بیشتر بدانید …

تعریف و مزایای شرکت های استارت آپی یا نوپا

با یک جستجوی کوچک خیلی سریع می توانید مفهومی از یک شرکت استارت آپی بیابید.

اما به طور کلی ، استارت آپ یا شرکت های نوپا ، به یک کار گروهی بر روی یک پروژه که منشاء آن یک ایده خام است ، تعریف میشود که در جریان این ایده ، به کمک و همفکری گروه به تولید یک محصول می انجامد و آن محصول را به مرحله فروش می رساند.
صرفا محصولات شرکت های استات آپی ،فیزیکی نمی باشد و ممکن است که حتی دیجیتالی باشد.

مانند تولید نرم افزار های گوشی های تلفن همراه و … .

 استارت آپ چیست ؟

استارت آپ چیست و معنی آن در عمل به چه چیزی تعبیر می شود؟ start  به معنای نقطه شروع و up به معنی نقطه جهش و بالا می باشد. منظور دقیق آن برای ایده ای استفاده می شود که در نقطه شروع است اما آنقدر خلاقانه می باشد که از همان ابتدا در اوج است.

مثال بارز در پاسخ استارت آپ چیست، تاکسی اینترنتی از قبیل اسنپ و تپسی می باشد. با مدت زمان خیلی کوتاهی از ایجاد، این استارت آپها به سرعت رواج پیدا کردند. ایده ای بود که هرچند تقلید از نمونه اوبر خارجی بود اما از آغاز در ایران جهش چشمگیری داشت.

شرکت استارت آپ چیست؟

در ایران این نام مترادف است با شرکتهایی که تازه تشکیل و تاسیس شده اند. اما اگر بخواهیم بگوییم شرکت استارت آپ چیست باید گفت شرکت عادی با شیوه تجارت معمول نیستند. شرکتهای استار آپی دارای ایده ای نو در هر حوزه ای می توانند باشند.

اما بیشتر این خلاقیت و ایده در حوزه تکنولوژی و فناوری ظهور دارد. در نتیجه توصیف دقیق اینکه شرکت استارت آپ چیست شامل، شرکتی نوپا با ایده خلاقانه که ظرفیت رشد آن از همان ابتدا بسیار بالا باشد را شامل می شود.

— چه مواردی را استارت آپ ها در زمان امضای قرارداد می بایست در نظر بگیرند …

نکات مهم در ثبت شرکت استارت آپی یا نوپا در ایران

به طور خلاصه میتوان اینگونه بیان کرد که :

مزایای ثبت شرکت نوپا یا استارت آپ

  • فعالیت قانونی و رسمی شرکت

اولین مزیت ثبت شرکت های نوپا یا کار آفرین در اداره ثبت شرکت ها این است که ،تمام فعالیت های تجاری شرکت به صوررت قانونی انجام میشود.بنابراین ،افراد مراجعه کننده ،با تمایل بیشتری برای همکاری اقدام می کنند.

  • اعتماد بیشتر شرکت ها جهت سرمایه گذاری با شرکت های استارت نوپا

هر شرکت کار آفرینی در ابتدای کار و حتی در اواسط کار خود برای پیشرفت بیشتر ، نیاز به سرمایه بیشتر هم دارد.تا مسیر پیش رو را برای رسیدن به هدف هموار کند.ازین رو زمانی که شرکت شما به ثبت رسیده باشد، دیگر شرکت ها و سرمایه گذاران ، خیلی ساده تر به شما اعتماد میکنند و در نتیجه با شما همکاری کرده و سرمایه گذاری می کنند.

  • افتتاح حساب بانکی تجاری

برای اینکه بتوانید حساب بانکی تجاری برای شرکت خود تهیه کنید، نیاز است تا شرکت خود را به ثبت برسانید و مدارک لازم را برای بانک مورد نظر ارسال کنید و از مزایای بانکی آن برخوردار شوید ،همچنین یکی دیگر از مزایای داشتن یک حساب بانکی تجاری این است که ، شرکت ها و ارگان هایی که باشما همکاری مینند ، احساس حرفه ای بودن شرکت شمارا می کنند.

  • حمایت قانون از شرکت ،شرکا و کارمندان

گاهی بعضی اختلافات مالی و حسابداری شرکت ها ، باعث بروز یک سری مشکلات می شود.
زمانی یک شرکت نوپا به ثبت میرسد، تمام جزییات سهام و درصد سود و زیان شرکت به صورت قانونی در اسناد شرکت ثبت می شودکه در زمان بروز هرگونه اختلاف بین شرکا و کارمندان از طریق قانون خیلی آسان تر قابل پیگیری است.

  • فعالیت های تجاری با دولت

گاهی لازم است خدمات و محصولات شرکت را جهت همکاری با ارگان ها یا شرکت های دولتی ارائه کنید و یا با شرکت ها وارد معامله شوید که لازمه آن مدارک ثبت شرکت می باشد.

  • تقسیم مسئولیت بین شرکا

بعد از ثبت شرکت ، مسئولیت های شرکت بین شرکا تقسیم میشود و در زمان برای رسیدن به هدف صرفه جویی میکنید و در زمان پاسخگویی به مراجع قانونی جهت بروز هرگونه مشکل ، تمام شرکا باید پاسخگوی مسئولیت خود باشند که این امر مستلزم ثبت شرکت است.

  • شرکت در مزایدات و مناقصات سایر شرکت ها و ارگان

یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت استارت آپی یا نوپا این است که ، میتوانید در مناقصه های دولتی و خصوصی شرکت کنید و محصول شرکت خود را به مزایده بگذارید یا از محصولات دیگران بهره ببرید که این برای هر دوشرکت پر سود است .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با وکلا و مشاورین حقوقی موسسه حقوقی دادمهر تماس حاصل بفرمایید.

پشتیبانی آنلاین واتس اپ دادمهر
ارسال پیام